Rozliczając się przez internet w tym roku, natknąłem się dokładnie na ten sam problem co rok temu. Mianowicie nie mogłem wydrukować rozliczenia ani potwierdzenia do pliku PDF, wykorzystując wirtualną drukarkę (PrimoPDF
, PDFCreator
itp).
Chciałem zapisać dokument jako plik (mając go w formie elektronicznej łatwiej go odtworzyć na wypadek kontroli). W prawym dolnym rogu formularza znajduje się przycisk "Drukuj". Po naciśnięciu go, wybiera się wirtualną drukarkę, czyli nie faktyczne urządzenie zużywające papier z tuszem, a program zainstalowany na komputerze, który zrzuca dokument do pliku w formacie PDF. Niestety, wszystkie programy jakich próbowałem, zwracały błędy - PrimoPDF rzucał alert:
PDF creation failed: -21zaś PDFCreator drukował PDF, ale z następującą treścią:
ERROR: undefined OFFENDING COMMAND: eexec STACK: /quit -dictionary- -mark
Rozwiązanie
... okazało się nadzwyczaj banalne (uzyskane dzięki pomocy technicznej). Otóż będąc w programie Adobe AIR
(czyli tym, w którym wypełniamy formularze), wystarczy nacisnąć kombinację klawiszy lewy shift
+ lewy ctrl
+ S
, aby zapisać dokument jako plik PDF bez pośrednictwa wirtualnej drukarki. Plik ten, którego wydawcą jest Ministerstwo Finansów, stanowi przed Urzędem Skarbowym potwierdzenie rozliczenia (zarówno w wersji elektronicznej, jak i drukowanej). W interfejsie swojego programu nie widziałem i nadal nie widzę menu "plik" z opcją "zapisz" (być może nie istnieje - albo przynajmniej jest bardzo dobrze ukryta) - co nie znaczy, że jej tam nie ma :)